Foro de Pasion 4x4 Rosario https://www.pasion4x4.ar/foro/ |
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Nueva SW4 https://www.pasion4x4.ar/foro/viewtopic.php?f=6&t=9559 |
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Autor: | josesile [ Sab Nov 14, 2015 3:05 pm ] |
Asunto: | Nueva SW4 |
El video esta en ingles pero esta muy bueno. Por lo que vi el chasis, suspensión, etc. es exactamente el mismo que las sw4 actuales, lo bueno es la caja de 6 con levas al volante, le bloqueo trasero y discos de frenos atras. |
Autor: | Hugo Perret [ Sab Nov 14, 2015 5:55 pm ] |
Asunto: | Re: Nueva SW4 |
aparte de todo eso, tiene un interior mucho mas lindo ![]() ![]() |
Autor: | juanpanthro [ Dom Nov 15, 2015 8:48 pm ] |
Asunto: | Re: Nueva SW4 |
Veo mal o abandono la traccion integral? me parece q ahora monta el mismo sistema de doble traccion q la hilux... bien por el bloqueo en la SW, la nueva Nativa me parece q lo reemplazo por el control de traccion... cosa q me parece mal. Mitsu mantiene la Super select tanto en la L200 como en la Nativa, la unica con la posibilidad de andar en simple y en integral. otro diferencial es la caja A/T de 8 en la Mitsubishi, influira en los consumos o en las prestaciones el tener 2 marchas mas? No les parece q toyota ya podria actualizar su sistema de plegado de las dos ultimas butacas? en la mitsu no te tapan las ventanas... La de los diamantes suma la pantallita trasera., y ademas, las camaras en la trompa y bajo los espejos laterales, lo cual en determinadas maniobras tanto de on como off road, debe ser muy util, el poder tener la vista de 360°. En toyota, esto lo monta la Prado. No recuerdo ahora alguna otra diferencia importante. Saludos p.d: cuando se las entreguen, alguno me lleva a dar una vueltita en la toyo? |
Autor: | Hugo Perret [ Lun Nov 16, 2015 8:40 am ] |
Asunto: | Re: Nueva SW4 |
a mi entender era la mejor 4X4, y con el bloqueo electrónico, creo que no ya no hay con que darle... camaritas y otras yerbas en el osrou, no creo que tengan mucha utilidad... lo mejor es un buen guía de carne y hueso... ![]() ![]() ![]() |
Autor: | josesile [ Lun Nov 16, 2015 10:25 am ] |
Asunto: | Re: Nueva SW4 |
Es verdad, aparentemente tiene 4x2. Una lastima, una de las cosas que mas me gusta de mi chata es que es integral. Tiene bloqueo y control de tracción, las dos cosas, debe ser un tractor como tracciona. Juan todo lo que nombras son accesorios que le pueden llegar a importar a alguien que no tiene en cuenta el uso para travesías. Que me importa como pliega la tercer fila, a mi me importa que se la aguante!!! Como lo viene haciendo hasta ahora la sw4 actual. Tiene todo lo que hace falta y mas. Y como dijo Huguito, que algo creo que sabe, no hay mejor cámara que un amigo mirando!!! |
Autor: | juanpanthro [ Lun Nov 16, 2015 1:15 pm ] |
Asunto: | Re: Nueva SW4 |
Jose, entiendo lo q decis, pero pensa tambien en cuando andas solo, o no hay tiempo para q se baje el acompañante o no quiere (mujeres por ej etc.) aparte, toyota las tiene en la prado, por algo debe ser no? lo de las butacas traseras, lo digo por que deben quitar espacio... Saludos |
Autor: | luistlc [ Lun Nov 16, 2015 5:06 pm ] |
Asunto: | Re: Nueva SW4 |
4WD Capabilities With its origins influenced and inspired by Toyota’s iconic SUV and unbreakable HiLux range, Fortuner already boasts a proud and proven 4WD heritage. It also features the latest in technology to make light work of heavy going. The electronic transfer switch makes it easy to select between high range 2WD or 4WD and when the going gets tough, switch to low range 4WD. The reinforced steel underbody protection provides a reassuring extra layer of toughened defence when travelling on loose or uneven surfaces. Make no mistake, each and every Fortuner is a genuine 4x4 with the ability to take on the challenge of even the harshest Australian conditions. You’ll have Hill-start Assist Control (HAC) and Downhill Assist Control (DAC) to help when you’re going up or down steep slopes. Active Traction Control (A-TRC) automatically distributes the drive to the wheels with the best grip for superior control in slippery and uneven surface. The Rear Differential Lock is standard on every Fortuner and further enhances its off road pedigree and performance. Towing Capacity: When it comes to muscle, Fortuner boasts a massive 3,000kg braked towing capacity [G6] on the manual transmission model, so the boat or caravan is welcome to come too! Fuel Efficiency: You’ll also enjoy outstanding fuel efficiency[G11] with the electronic common-rail fuel injection helping deliver figures as low as 7.8L per 100km [G11] (combined) on manual transmission. Suspension: This unique suspension package not only provides the best set-up to tackle Australia’s harshest conditions, but provides customers with a superior level of ride and handling. Components / Configuration: Front suspension features a double wishbone configuration Rear suspension features a 4-link, coil spring configuration The front & rear stabiliser bars aid roll stability. Reversing Camera: When you're reversing around restricted areas or where there's other vehicles or people around, the reversing camera helps provide you with a clear view of what’s behind. The display screen also displays static guidelines to help you reverse smoothly into tight parking spaces. 7 SRS Airbags: All variants of Fortuner will feature 7 Airbags, offering driver and passenger, driver’s knee, side and side curtain protection. Trailer Sway Control: When you're towing a trailer behind you on the open road, the Trailer Sway Control (TSC) automatically uses brake and engine output control to help limit trailer movement should it experience excessive sway due to cross winds, variable road surface or steering changes by the driver. ABS Brakes, Brake Assist, Electronic Brake Dist: Each Fortuner allows you to brake with confidence with Anti-Lock Brakes (ABS), Brake Assist (BA) that helps apply pressure to the brake pedal in an emergency and Electronic Brake Distribution to apply the braking force to the wheels that need it most. Stop Signal (ESS): In the event of heavy braking, Emergency Stop Signal (ESS) will automatically activate the rear hazard lights to warn the vehicles behind. Vehicle Stability Control (VSC): If you're driving and corning on slippery surfaces Vehicle Stability Control (VSC) uses electronic sensors to control the drive and braking to help you maintain grip and reduce understeer. Plus the intelligent Anti-lock Braking System (ABS) with Electronic Brake-force Distribution (EBD) helps you to stop quickly and safely http://www3.toyota.com.au/fortuner/features |
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